Söndagsplugg



Slappaste söndagen på länge. Idag vaknade jag 12.20 och det tog nästan en timme till innan jag hade ätit frukost. Tro det eller ej, men jag behövde faktiskt ägna hela dagen åt plugg. Trots att solen alltid skiner har jag fortfarande läxor, inlämningar och prov som måste göras. Det kändes otroligt snopet att inte kunna hitta på något de få timmar jag har varit vaken, men så slog det mig: Det här är den första söndagen, officiell pluggdag för alla som går i skolan, som jag har behövt plugga under hela min vistelse.

I skolan i Australien krävs det av mig egentligen inte mycket mer än att bli godkänd i alla ämnen, så varför försöka vara en toppstudent när mina betyg inte ens betyder något? De första två veckorna i skolan tyckte jag att det var en bra ide att hålla hjärnan levande med klurig matte, detta var back in the days då jag fortfarande ahde lite av svensk skolambition i mig, men bestämde mig snabbt för att det var ett idiotiskt resonemang och bytte till den lättaste mattekursen. Nu lever jag och Pythagoras sats ett lyckligt liv tillsammans. Det är hur slappt som helst och jag älskar det. Jag är för själva erfarenheten och för att hitta på så många skojiga upptåg som möjligt på ett år, så om jag behöver dedikera en heldag om året till att plugga så har jag nog lyckats. Var sak har sin tid. Ett utbytesår i high school är inte tiden för studier. När jag kommer tillbaka till Sverige blir det till att ta fram den gamla skolmotivationen och köra järnet. But until then... Love life.

Kommentarer
Postat av: jag

hur underbart på en skala?!? :D <3

2010-03-15 @ 17:34:52
Postat av: Fetto

Jag tycker lite synd om dig, det ser verkligen jobbigt ut att behöva plugga ute i solen bredvid poolen, endast iklädd i bikini. Shit, du ser verkligen ut att vara plågad.

2010-03-15 @ 17:41:21
Postat av: Selina

Det var en svår tid för mig.

2010-03-21 @ 07:32:05
URL: http://ayeardownunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0