Oväntat besök

Här sitter man nu ännu en söndag och förstår inte hur helgen kunnat gå så snabbt. Kul hade jag i alla fall.

På fredagen hade jag en "quiet one". Jag var otroligt trött efter att ha kommit hem från dansen i Brisbane 10.30 pm på torsdagen och sedan behövt vara i skolan 7.30 am fredag morgon för att öva med skolans Musical Theatre dance troop. Istället för att springa iväg på äventyr stannade jag hemma och tog det lugnt med en kompis som kom över. Jag hade inte träffat honom på över en månad nu eftersom han slutade skolan, så det var riktigt mysigt att ses igen! En totalt odramatisk chillkväll med ett oväntat dramatiskt slut. Det började bli dags för Brandon att gå. Vi hade suttit i mitt rum, jag på sängkanten och han på skrivbordsstolen, och snackat ett bra tag. Plötsligt bröts lugnet av att Brandon halvskrek:
"Holy fuck!", och sprang snabbt till andra sidan rummet.
Förvånad vände jag mig om för att se vad han pekade på. Jag skrek av panik och flydde lika snabbt som Brandon så långt bort från min säng som möjligt. Precis bredvid mig kröp nämligen en 10 cm bred, hårig spindel fram över lakanen. Låter kanske inte som mycket, men jag var dödsskraj. Det tog oss säkert 20 minuter av skrik, panik och en överdos av insektsspray and bli av med den. När Brandon hade gått kollade jag noggrant igenom mitt rum efter anhängare. Gissa om jag hade svårt att somna den kvällen.



Lördagen var betydligt lättsammare. Jag vaknade runt 12, hade som sagt en hel del sömn att ta igen, och åkte då till ett stort shopping center i närheten med min kompis Ruby. Det har varit molnigt de senaste två veckorna, så mycket strand har det inte blivit på länge. Ruby är indigenous och har därför ett indigenous namn, nämligen Yuliwarri. Det betyder regnbåge. Det tycker jag är coolt. Vad som behövde införskaffas var en utklädnad till kvällens upptåg. Jag hade fått äran att vara min kompis plus one till en 18-årsfest hon var inbjuden till, och temat var "Someone historical". Någon som har format mycket av min historia, praktiskt taget hela min barndom, är goa, gamla Barbie så det var som henne jag gick. Hon har ju varit med i svängarna för säkert 50 år. Jag gjorde mig i ordning hos Kate, som klädde ut sig till Sandy i Grease. Med min rosa klänning, plattat hår och hysteriskt långa lösögonfransar kände jag mig verkligen som en docka!


Det var en riktigt lyckad kväll! Lagom med folk och massa skoj. Lite roligt att veta var att jag berättade för några personer jag aldrig träffat förut att jag kom från Sverige, men de trodde mig inte eftersom jag inte hade någon svensk dialekt. Sånt gör en lite glad som utbytesstudent. Efteråt sov jag hos Keara och vi flamsade runt för oss själva ett par timmar innan vi kom i säng. Det var ju Keara's familj som jag campade med på Fraser Island, och hennes yngsta syster (Maya, 3) blev alldeles till sig för att jag var där. "It's Selina, it's Selina!" Sötsötsöt! Jag kom hem för någon timme sedan efter en soft, mysig, asnajs söndagmorgon/förmiddag/eftermiddag med Keara. Imorgon är det school production-rep igen, på tisdag ska jag prova några nya dansklasser i city, onsdag är det både school production och dans som gäller och vad mer som händer nästa vecka får man se.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0