Utbytesstudenter på vift

Det har gått så länge sedan jag uppdaterade senast att jag har haft en andra drama performance. Jag tänker ignorera detta och berätta om min senaste helg. Förövigt så är jag vid liv, om någon var orolig.

Lördag till Måndag i helgen åkte vi, ett gäng på 6 utbytesstudenter och två lärare, till the Sunshine Coast för massor av äventyr. Skolan hade en hel del överskott i sin budget för internationella studenter, så vi tackade glatt ja till en resa med allt betalat. Lördagen möttes vi tidigt, tidigt utanför skolan med en två timmars bussresa framför oss. Vi åkte inte direkt till hotellet, utan tillbringade hela dagen på Australia zoo. Ett måste om man är i Australien. Vi såg en show där de hade olika fåglar och krokodiler. Det var riktigt coolt när de släppte ut fåglarna och de dresserat flög runt längs publiken. Kan låta klyschigt, men man hade verkligen respekt för krokodilen.

När vi kom till hotellet blev jag alldeles chockad av utsikten. Hela rummet var så mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag delade sovrum med Sarah och Lea. Vi gjorde inte mycket mer än att slänga in väskorna innan vi begav oss till stranden, 50 meter från hotellet, för ett eftermiddagsdopp. Temperaturen var perfekt och vi hade mycket skoj med försök till body surfing.

Söndagen, jag har fortfarande träningsvärk från denna dag. På schemat var cable skiing och surfing. Runt 10 åkte vi till en cable skiing area där jag, Sarah, Lea och Gus (Brasilien) hade hur kul som helst för två timmar. Det hela var som en bana, tänk er en transportlift fast med vatten istället för snö och mycket snabbare. Byt sedan ut skidorna mot en knee board så har du hela konceptet. Alla andra proffsiga människor som var där gjorde hopp och snurrar i luften på sina wake boards, men vi höll oss till de trygga knee boards. Det som gjorde att det var så hysteriskt utmattande var att varje gång banan gjorde en sväng i hörnen saktade man in för att sedan brutalt ryckas iväg igen. Mina armar vrider sig av smärta bara jag tänker på det. Utmattade eller inte så var det en unik upplevelse som jag kommer minnas länge. Så galet kul! För lunch åkte vi tillbaka till hotellet och mumsade i oss kyckling mackor, och drog sedan till stranden för lite allmänt sola och bada. Jag tillbringade en timme surfandes, men var alldeles för trött för att lyckas något vidare.

Sista dagen var det dags för segling. Efter att ha städat upp rummet och packat allting, det var förvånande vad vi lyckades stöka till i vårat rum efter bara två nätter, åkte vi till en liten ö där seglarklubben höll till. Tre och tre var det sagt att vi skulle åka ut med en segelbåt. Jag, Sarah och Lea var först ut med en man från seglarklubben som styrde det mesta och sade åt oss vad vi skulle göra. Jag råkade nästan kapsejsa hela båten då jag var ansvarig för repet som styr framseglet (ja jag är verkligen en seglare till språket) och inte lyckades få loss det förrän i sista sekunden när vi slog. Det var rätt kul efteråt dock att tänka tillbaka på hur båten stod i nästan 90 grader och vi skrek halsarna av oss. I omgång två var det tänkt att Gus och de två asiaterna skulle åka, men asiaterna ville inte åka längre efter att ha sett oss nästan dö med tanke på att de inte kunde simma, så jag och Lea fick ännu en chans att segla. Det var verkligen kul och mannen från seglarklubben sa att jag visade talang för segling och borde gå med i en seglarklubb i Sverige. Jag tror han skojade.

Det bästa med hela resan var att vi inte behövde betala någonting. Ibland är livet allt bra.


Krokodilshow på Australia Zoo.


Självklart togs det många obligatoriska kängurufoton. Galen svensk tycker detta är hysteriskt busigt.


Finns inte mycket mer att säga än: brasilians. Denna snubbe har verkligen förändrat min syn på Brasilien. Sicken lirare.


Utsikten från hotellrummet som fick mig att hoppa runt och skrika av glädje. Så får man en Selina på gott humör.


Väl ute på balkongen kändes havet så galet nära. Ville verkligen stanna längre! Var som en minisemester.


Cable skiing! Det här var hörnet där man startade. Sedan bar det iväg genom hela banan, och jag höll mig långt ifrån alla jumps, rails och sånna tramsigheter.


Tappra utbytesstudenter redo med sina knee boards, snyggt utstyrslade med flytväst och hjälm. Lea och Sarah, båda från Tyskland och hur underbara som helst. Kommer sakna dem galet mycket när de båda åker hem i December.


Waaaahoooohaaaahooooeeeeiiiii!


Sista dagen var det som sagt seglingsdags. Observera att det kan vara molnigt även i Australien. Trodde inte att detta var möjligt, men där ser man.


Där har vi hela gänget. Aundra från Mongolien, seglarmannen, jag (tycker förövrigt att det är hysteriskt kul att jag ser ut att vara så mycket mindre än alla andra för att jag står i nedförsbacke), Gus, Sarah, Risa från Japan och Lea. Good times!

Kommentarer
Postat av: Dulle

Åh, måste vara skönt med lite solsemester, mycket välbehövligt om man bor i Aurstralien eller hur? ;)

Men det ser fint ut

2009-11-11 @ 18:58:11
Postat av: ellabulle

aaaahhhhh jag vill också prova cable skiing, det ser SJUKT KUL ut!!! :D fan vad härligt att du har det så bra, då blir man glad :D saknar våra times sjukt dock, nu när vintern återkommer minns jag alla gånger vi halkat hem från brommaplan och sen tagit en alldelesförtidighundmorgonpromenad dan efter! men vi har ju alltid vinter 2010!!!! kom hem snart och må bra love :D pussiboll<3<3<3<3333

2009-12-18 @ 22:46:41
Postat av: Eleonor

GAH vad avundsjuk jag är och vad jag ångrar att jag inte åkte själv! Sjukt länge sedan vi hördes tjejen, hoppas du har det superbra ;D

2010-01-15 @ 10:48:04
URL: http://simplyelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0