Miljontals blåmärken senare

Jag har äntligen prövat surfing. Och jag överlevde. Inte bara det förresten, jag lyckades stå upp också! Helgen på Gold Coast var inget mindre än awesome, och detaljer får ni senare. Jag var bara tvungen att berätta om denna underbara upplevelse. Jag fick låna Felix bräda och i två timmar ramlade jag runt bland vågorna, som förövrigt var alldeles galna denna min första surfingdag vilket gjorde det ännu lite jobbigare. Det var så mycket svårare än det ser ut. Jag föll av på alla mystiska sätt oräkneliga gånger så idag, dagen efter, har jag blåmärken mest överallt. Efter intensivpasset av surfing var hela min kropp som spagetti. Först när jag stod på stranden igen insåg jag hur utmattad man blir av att konstant försöka komma utåt i vattnet när vågorna slåt mot en. Men hysteriskt kul var det, och vilket adrenalinkick jag fick när jag slutligen stod upp med kontroll. Just nu är jag bara så galet lycklig med tillvaron. Att jag kommer ha 10 månader till med detta cruising around mega super chill assoft-liv skadar inte. Vore det inte för familj och vänner skulle jag inte komma tillbaka till Sverige.


Felix tyska vän Amelie hjälpte mig mycket med surfingen. Sicken pärla.

Kommentarer
Postat av: Groodan the Frog from Barca

Yeah, really livin it up down-under, ain't ya?

2009-08-31 @ 17:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0