Inspiration comes at night


En måndagsnatt som denna kan jag inte sova. Med Florence and the machine i lurarna har jag istället lekt runt med alla sorters media. Så kan det gå. Idag hade jag en lång, lång dag i skolan. Behövde vara där 7.30 am för att undervisa 13-15åringar modern dans. Som alltid var det adrenalinskickskoj, men att åka hemifrån innan jag vanligtvis har vaknat är svårt. Det är jag och en annan tjej som är coacherna för en grupp på 34 tjejer, Junior Contemporary som det kallas. Vi lär dem en koreografi som de senare i år ska tävla med i de stora skoldanstävlingarna som finns här. Jag kommer även själv tävla med fyra nummer. Superspännande! Klockan tre idag då alla andra går hem behövde jag stanna kvar för att repa inför skolans årliga musikal. Massa spännande saker pågång där. Handlingen är ungefär en parodi på High School Musical. Jag har två roller. När vi är olika grupper i skolan är jag en av två artsy, hippieaktika personerna. Här snackar vi se hög ut och dansa runt till musik som inte finns, det ska jag väl kunna göra. Andra rollen är tjejen i det där tvillingparet som alltid vill vara bäst. Vet inte vad de heter i filmen, men det ska också bli himla kul. Största utmaningen blir att koppla på amerikansk dialekt. Ni få lyckligt lottade som hört mig prata engelska på skype vet vilken helgalen/underbar dialekt jag har nu. Annars denna vecka är det som sagt en hel del inlämningar, näst sista veckan innan påsklovet ju. Dansklasser i Brisbane på onsdag och torsdag och teater-rep på onsdag. Lite smått och gott. Nu ska jag sova, försöka sova.
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0