Det kallas tidig vår på australiensiska

Idag var det 35 grader varmt. 35 galet varma grader och strålande sol. Tänkte att ni kanske ville veta. Om det inte vore för tuckshopens billiga isglass skulle jag inte sitta här just nu. 70c är ett rimligt pris för överlevnad. Dessa rutinerade australiensare bara skrattade åt mig och sa you will pass out before summer's even here. Jag hann dock inte njuta av solen när skolan slutade eftersom jag hade drama rehersal. Pjäsen vi ska framföra är Medea och jag är en av de fem som spelar Medea. Rollerna är så få att vi får dela. Nu när jag har fått mina repliker börjar jag undra om jag kanske tagit mig vatten över huvudet. Jag spelar Medea i den biten där hon diskuterar med sig själv huruvuda hon ska mörda sina söner eller inte, och dialogen innan med Jason, the husband, innefattar två deprimerade break downs. Men äsch. Det ska bli hysteriskt skoj att lära sig 102 rader av överkomplicerad, gammeldags engelska. Och ja, jag har räknat.

 
Ännu lite fler bilder från Brisbane, denna gång tagna av Keara. Första bilden är på mig och Nicolie påväg till West End. Andra bilden är på Jacob som förövrigt är min flitiga lärling i kursen "How to become a viking".
Kommentarer
Postat av: Agnes

i have some students that wanna become vikings too..!

2009-08-24 @ 13:15:22
URL: http://agnesinausse.wordpress.com
Postat av: Selina

HAHA you do? Maybe it's the secret dream of every aussie? ;)

2009-08-26 @ 15:04:49
URL: http://ayeardownunder.blogg.se/
Postat av: Rawland the Chipslinger

You can take a viking out of Sweden but never...

2009-08-26 @ 18:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0